Rakkaani ilmoitti tänään, ettei hän ole palaamassa vielä. Ilmoitus herätti valtavan ristiriitaisten tunteiden sekamelskan pienen ponyn sydämessä.

Olen helpottunut, kun hän ei tule takaisin vielä. Niin kauan kun hän ei ole luonani, hän voi vielä palata luokseni. Minulla on vielä toivoni ja haaveeni. Minun ei täydy kohdata todellisuutta ja liian vakavia keskusteluja suhteemme jatkosta. Voin vain kaivata häntä rauhassa.

Toisaalta haluaisin heti hänen syliinsä. Heti hänen kätensä tiukasti ympärilleni, hänen hengityksensä iholleni, suudelmansa niskani herkimpään kohtaan. Haluaisin hänet istumaan minua vastapäätä aamukahvilla, kertomaan kuulumisia illalla. Haluaisin jakaa taas elämäni hänen kanssaan.

Ota nyt sitten kaikista näistä tunteista selvää. Ja kun kyseessä olisivatkin vain minun tunteeni. Vielä vähemmän kuin otan selvää omista tunteistani, tiedän Rakkaani tunteista.